Prawie 7 mln osób do końca roku będzie korzystało w Polsce z internetowego dostępu do konta bankowego - wynika z danych Związku Banków Polskich.
Jak tłumaczy rzecznik UOKiK, Małgorzata Cieloch, oszuści wysyłają do konsumentów e-maile sugerujące, że pochodzą one z banku lub innej organizacji godnej zaufania. Nakłaniają w nich do podania poufnych informacji, poprzez wskazaną stronę internetową, która jest odpowiednio przygotowana i do złudzenia przypomina witrynę banku, záktórego usług korzysta konsument. Wykorzystywane jest oryginalne logo instytucji, zachowany jest styl korespondencji handlowej, mogą również pojawić się prawdziwe nazwiska osób należących do kierownictwa przedsiębiorstwa. Zabiegi te uwiarygodniają treść e-maila i strony www.
W treści korespondencji konsumenci proszeni są o wypełnienie specjalnego formularza iápotwierdzenie poufnych danych. Ich wprowadzenie na fałszywej witrynie naraża konsumentów na utratę pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym.
dodane przez Redakcja