Serwis InformatykaActive Jet - tusze i tonerySerwis Informatyka

Startuje największy turniej gier komputerowych

Rozpoczęły się polskie eliminacje do największego na świecie turnieju gier komputerowych – World Cyber Games 2006. W zeszłorocznej edycji WCG wzięło udział około 1,25 mln graczy z całego świata.

W WCG 2006 mają uczestniczyć gracze z 70 krajów z 6 kontynentów. Uczestnicy polskich eliminacji muszą zarejestrować się na polskiej stronie WCG, gdzie otrzymają indywidualne loginy i dostęp do internetowego systemu zarządzania rozgrywkami.  

 

Eliminacje w rozgrywkach online w 5 grach turniejowych - FIFA 06, Need for Speed: Most Wanted, Starcraft: Broodwar, Warcraft III: The Frozen Throne i Counter-Strike 1.6 - zaczynają się na początku lipca i będą trwać dwa miesiące.

Najlepsi gracze spotkają się na warszawskim turnieju finałowym 9 września, gdzie grać będą o prawo startu w światowym finale World Cyber Games. Odbędzie się on w dniach 18-22 października w Monza, we Włoszech. Pula nagród w rozgrywce finałowej wynosi 500 tys. USD.

 

Jak informuje organizator polskiej edycji World Cyber Games 2006, gracze uczestniczący w imprezie będą podpisywali petycję kierowaną do Ministra Sportu Tomasza Lipca. Wnoszą w niej o uznanie e-gamingu czyli gier komputerowych, za oficjalną dyscyplinę sportu w rozumieniu Ustawy o Kulturze fizycznej z 18 stycznia 1996.

 

Według petycji, „gry elektroniczne kształtują refleks i uczą logicznego myślenia często znacznie lepiej niż inne, oficjalnie uznane dyscypliny sportu”. Grupa aktywnych graczy komputerowych, jak twierdzą autorzy petycji,  na polskim rynku liczy obecnie około 2,5 mln osób; 5 mln – to gracze okazjonalni. Ani w Europie, ani w USA e-gaming nie istnieje obecnie jako oficjalna dyscyplina sportu, jednak najlepsze drużyny w grach online, nazywane klanami, pozyskują już sponsorów, zwłaszcza spośród firm elektronicznych i kierujących swoje produkty do młodszych odbiorców.

 

Największą popularnością e-gaming cieszy się w Azji, gdzie tylko na rynku południowokoreańskim liczba aktywnych graczy przekracza 10 mln, zaś najlepsi gracze online mają własne kontrakty sponsorskie, podobnie jak sportowcy.

 

Źródło: http://www.naukawpolsce.pl/nauka/

 

 


Komentarze
Polityka Prywatności