NASK poinformował , że właśnie zarejestrował milionową domenę z końcówką .pl. Pierwsze polskie adresy pojawiły się w 1991 roku, czyli 17 lat temu. Źródło: blogbox
Milionowa domena to oczywiście dowód na rozwój internetu i jego komercyjnego aspektu, bo znakomita większość peelek to strony firmowe. Marketerzy powinni sobie jednak uświadomić, że o dobre domeny będzie coraz trudniej i już szykować pieniądze na ewentualne sprawy sądowe związane z domenowymi sporami lub na odkupienie adresu od kogoś, kto był szybszy.
Sprawa nie jest błaha. Język polski ma kilkadziesiąt tysięcy słów, a domen jest już milion. To oznacza, że prawdopodobnie wszystkie rzeczowniki pospolite, a także czasowniki, przymiotniki są zajęte! Można próbować jeszcze wymyślać neologizmy, dziwne nazwy, dodawać do słów cyfry, ale nie zawsze to jest wygodne. O domenie warto myśleć zawczasu, na długo przed planowanym launchem produktu i kampanią.
Dożyliśmy chwili, kiedy nazwy nowych marek a nawet terminy premier rynkowych będą zależeć od dostępności domen…
Więcej na blogbox