Serwis InformatykaActive Jet - tusze i tonerySerwis Informatyka

Motorola zachęca do informatyki

1667 uczniów z całej Polski wzięło udział w VII edycji programu edukacyjnego “Diversity” promującego zawód programisty wśród dziewcząt i chłopców.

W auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola (NYSE:MOT) już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu “Diversity”, w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło “What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu.

– “Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Zgłoszenia młodzieży pochodziły ze wszystkich województw, a 20 finałowych zespołów laureatów reprezentowało takie miasta, jak: Brzesko, Chrzanów, Cieszyn Gniezno, Kraków, Łódź, Nowa Sól, Nowy Targ, Płońsk, Poznań, Szczecin, Sandomierz, Rzeszów, Rybnik i Złotów. Łącznie w ciągu 7 lat trwania “Diversity” wzięło w nim udział siedem i pół tysiąca uczniów z całej Polski.

Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe
w następujących kategoriach:

Za najciekawsze potraktowanie tematu nagrodę otrzymała strona:
“Co dalej z językiem polskim?”– http://lo8.poznan.pl/diversity/
Jej twórcami są uczniowie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem Pani Aliny Gościniak.
Nagrodami w tej kategorii są telefony Motoroli L7.

Za najciekawszą szatę graficzną nagrodę otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego w  Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są aparaty cyfrowe oraz drukarki HP.

Za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika nagrodę otrzymała strona: “What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami w tej kategorii są akcesoria komputerowe firmy Logitech – Easy Call Desktop.

Nagrodę Internautów otrzymała strona:
Today-Tomorrow, “Vortal przyszłości”
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie pod kierunkiem pana Sebastiana Pawłowskiego.
Nagrodami w tej kategorii są słuchawki Motoroli Bluetooth.

Nagrodę publiczności otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego w  Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są odtwarzacze MP3

Pozaregulaminową nagrodę ufundowaną przez Feminotekę otrzymała strona:
“What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami są książki

Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn “Cogito”. Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
w Krakowie.
Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: www.diversity.pl.  

W Motoroli, kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami
z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Informacje o Motoroli
Motorola jest światowym liderem w dziedzinie telekomunikacji, należącym do grona firm z listy Fortune 100. Jest dostawcą mobilnych produktów i rozwiązań z dziedziny łączności szerokopasmowej i sieci bezprzewodowych. W 2006 roku globalna sprzedaż Motoroli wyniosła 42,9 mld USD.
W domu, w samochodzie, czy w pracy, Seamless Mobility daje pełną mobilność, pozwalając w każdej chwili skontaktować się z ludźmi i zdobyć potrzebne informacje od przemieszczających się urządzeń i ludzi. Seamless Mobility wykorzystuje  potencjał konwergencji technologii, umożliwiając szybszą, oszczędną i elastyczną komunikację.
www.motorola.com  oraz www.motorola.pl

Komentarze
Polityka Prywatności