1667 uczniów z całej Polski wzięło udział w VII edycji programu edukacyjnego “Diversity” promującego zawód programisty wśród dziewcząt i chłopców.
W auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola (NYSE:MOT) już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu “Diversity”, w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło “What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu.
– “Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Zgłoszenia młodzieży pochodziły ze wszystkich województw, a 20 finałowych zespołów laureatów reprezentowało takie miasta, jak: Brzesko, Chrzanów, Cieszyn Gniezno, Kraków, Łódź, Nowa Sól, Nowy Targ, Płońsk, Poznań, Szczecin, Sandomierz, Rzeszów, Rybnik i Złotów. Łącznie w ciągu 7 lat trwania “Diversity” wzięło w nim udział siedem i pół tysiąca uczniów z całej Polski.
Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe w następujących kategoriach:
Za najciekawsze potraktowanie tematu nagrodę otrzymała strona: “Co dalej z językiem polskim?”– http://lo8.poznan.pl/diversity/ Jej twórcami są uczniowie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem Pani Aliny Gościniak. Nagrodami w tej kategorii są telefony Motoroli L7.
Za najciekawszą szatę graficzną nagrodę otrzymała strona: “The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/ Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa. Nagrodami w tej kategorii są aparaty cyfrowe oraz drukarki HP.
Za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika nagrodę otrzymała strona: “What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody. Nagrodami w tej kategorii są akcesoria komputerowe firmy Logitech – Easy Call Desktop.
Nagrodę Internautów otrzymała strona: Today-Tomorrow, “Vortal przyszłości” Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie pod kierunkiem pana Sebastiana Pawłowskiego. Nagrodami w tej kategorii są słuchawki Motoroli Bluetooth.
Nagrodę publiczności otrzymała strona: “The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/ Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa. Nagrodami w tej kategorii są odtwarzacze MP3
Pozaregulaminową nagrodę ufundowaną przez Feminotekę otrzymała strona: “What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody. Nagrodami są książki
Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn “Cogito”. Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: www.diversity.pl.
W Motoroli, kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Informacje o Motoroli Motorola jest światowym liderem w dziedzinie telekomunikacji, należącym do grona firm z listy Fortune 100. Jest dostawcą mobilnych produktów i rozwiązań z dziedziny łączności szerokopasmowej i sieci bezprzewodowych. W 2006 roku globalna sprzedaż Motoroli wyniosła 42,9 mld USD. W domu, w samochodzie, czy w pracy, Seamless Mobility daje pełną mobilność, pozwalając w każdej chwili skontaktować się z ludźmi i zdobyć potrzebne informacje od przemieszczających się urządzeń i ludzi. Seamless Mobility wykorzystuje potencjał konwergencji technologii, umożliwiając szybszą, oszczędną i elastyczną komunikację. www.motorola.com oraz www.motorola.pl