Serwis InformatykaActive Jet - tusze i tonerySerwis Informatyka

E-handel z przyszłością

Przeciętnie e-sklep wykonuje 1,5 zamówienia dziennie, a jeden klient wydaje rocznie tylko 759 zł. A mimo wszystko interes się kręci. Mamy w Polsce co najmniej 3275 sklepów internetowych. To zaskakujące wyniki badań, bo jeszcze niedawno szacowano, że jest ich najwyżej 2,2 tys.

Świadczy to o dynamicznym rozwoju e-handlu – mówi Marcin Kraska z Instytutu Logistyki i Magazynowania Centrum Elektronicznej Gospodarki, który ostatnio przeanalizował rynek.

Pozostałe dane nie napawają optymizmem. Tylko 12 proc. Polaków, a 22 proc. internautów, robi zakupy w internecie. Od maja 2005 r. do kwietnia 2006 r. kupiono towary o łącznej wartości 2,7 mld zł. Nie są to oszałamiające kwoty, zważywszy że przeciętny klient w ciągu roku wydał 759 zł. Dziennie sklepy on-line realizują 1,5 zamówienia. To nieciekawa statystyka, zwłaszcza że na ten słaby wynik mają wpływ liderzy, którzy wykonują dwa tysiące zamówień dziennie - pisze "Życie Warszawy".

Ale najwyraźniej interes się jakoś kręci, bo tylko 14 proc. e-sklepów deklaruje, że ma problem z prowadzeniem działalności. – Pierwsze dwa, trzy lata są najtrudniejsze – mówi Kraska. – Jeśli sprzedawcy przetrwają ten okres, to firma dalej się rozwija – dodaje.

Handel internetowy ma jednak przed sobą ogromną przyszłość. Wystarczy tylko przekonać 10,5 mln internautów, by korzystali z tego typu usług. Dlaczego dotychczas tego nie robią? Ponad 62 proc. odpowiada, że nie czuje takiej potrzeby. 11 proc. obawia się problemów z otrzymywaniem towarów lub że będą musieli je zwracać. Głównymi przyczynami reklamacji są wady techniczne (39 proc.), pomyłki w wysyłce stanowią 9 proc.

Aby klienci mieli zaufanie do zakupów on-line, e-sklepy powinny starać się o uwiarygodnienie swojej działalności, uzyskując specjalne certyfikaty potwierdzające przestrzeganie przez nie prawa – uważa Marcin Kraska. W sklepach internetowych można kupić głównie sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie oraz książki. Popularne jest także oprogramowanie komputerowe, gadżety na komórki czy usługi hostingowe, czyli przygotowywanie i pozycjonowanie stron www.
Źródło: http://www.naukawpolsce.pl/nauka/

Komentarze
Polityka Prywatności