Dla 49 proc. badanych Polaków internet jest źródłem ciekawostek i unikatowych informacji o miejscu, do którego chcą się wybrać na wakacje - wynika z badania TNS OBOP "Wakacje planujemy z internetem".
46 proc. badanych wysoko ocenia internet także wtedy, gdy nie planuje konkretnego wyjazdu, ale podróżuje "palcem po mapie".
Z badania wynika, że 50 proc. Polaków wskazuje internet jako "skarbnicę praktycznej wiedzy". Dla 34 proc. ankietowanych internet jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji spośród wszystkich dostępnych na rynku.
29 proc. badanych Polaków traktuje rozmowy z rodziną lub znajomymi jako źródło informacji, do którego mają duże zaufanie. Natomiast dla 19 proc. respondentów doświadczenia rodziny oraz znajomych stanowią inspirację przy wyborze celu wyjazdów wakacyjnych.
Według badania, Polacy rzadziej korzystają z przewodników turystycznych; są one źródłem praktycznej wiedzy głównie dla osób z wyższym wykształceniem. 10,2 proc. badanych osób korzysta z przewodników nawet wtedy, kiedy nie planuje wypoczynku. 11,1 proc. osób uważa przewodnik za źródło ciekawostek, których "nie ma gdzie indziej". Według 12,5 proc. Polaków, przewodnik jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Zdaniem 13,6 proc. respondentów przewodniki zawierają najwięcej praktycznych informacji.
Wybierając cel wakacyjnej wyprawy Polacy wykorzystują ulotki oraz foldery z biur podróży. Dla 9,2 proc. Polaków są one najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.
Badani Polacy traktują dodatki turystyczne do gazet oraz programy telewizyjne o tematyce podróżniczej jako rozrywkę, gdy nie planują urlopu, ale także jako źródło informacji, których nie można znaleźć w innych miejscach. Tylko 4,4 proc. badanych uważa dodatki turystyczne za najbardziej wiarygodne źródło informacji. 6,2 proc. ankietowanych twierdzi, że programy podróżnicze oferują ciekawostki, o które trudno w innych źródłach turystycznych.
Badanie przeprowadzono w okresie od 6 do 8 czerwca br. oraz od 26 do 29 czerwca br., wzięło w niej udział 1600 osób w wieku od 15 do 65 lat. DOL