Serwis InformatykaActive Jet - tusze i tonerySerwis Informatyka

Za dwa lata większość spraw urzędowych będzie można załatwiać przez internet

Za dwa lata Polacy będą mogli za pośrednictwem internetu m.in. rozliczyć się z fiskusem i złożyć wniosek do ZUS. Prace nad uruchomieniem tych usług prowadzi MSWiA - poinformował wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Witold Drożdż.

Urzędowe sprawy przez internet będzie można załatwić dzięki tzw. ePUAP-owi - elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej. Dzięki niej Polacy będą mogli uzyskać w sieci np. pozwolenia, zaświadczenia i składać wnioski.

'Obecnie platforma umożliwia obywatelom m.in. kontakt z urzędem za pomocą internetu. Chcemy ją dalej rozwijać i sprawić, żeby w ciągu najbliższych dwóch lat pojawiło się na niej kilkadziesiąt nowych usług. Tak, żeby za dwa lata najważniejsze sprawy urzędowe można było załatwić przez internet' - powiedział Drożdż.

Jak zaznaczył, niektóre nowe usługi pojawią się już w tym roku, a 'od przyszłego roku podatkowego ma być uruchomiona na ePUAP-ie możliwość rozliczania się z fiskusem przez osoby fizyczne. Pracuje nad tym też ministerstwo finansów' - dodał Drożdż.

Zaznaczył, że jeszcze w 2009 roku możliwe będzie składanie przez internet wniosków i reklamacji do ZUS oraz wyszukiwanie podmiotów w Krajowym Rejestrze Sądowym.(PAP)

dodane przez Redakcja


ostatnia zmiana: 2009-03-03
Komentarze
Polityka Prywatności