Serwis InformatykaActive Jet - tusze i tonerySerwis Informatyka

Informatyka w Administracji - seminarium

XXXV seminarium z cyklu Informatyka w administracji - elektroniczny szok 17 sierpnia 2006r.- termin zostaje zmieniony, ale problemy pozostają. Obligatoryjność elektronicznych systemów obiegu dokumentów i implementacji e-podpisu

PROGRAM

 

10 sierpnia 2006 r. 

10:00  Wykład: Problem wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie a obowiązek umożliwienia od dnia 17 sierpnia 2006 r.:

wnoszenia do urzędów podań i wniosków opatrzonych e-podpisem (na podstawie art. 58 ustawy o podpisie elektronicznym)

elektroniczna skrzynka podawcza

urzędowe poświadczenie odbioru dokumentu elektronicznego

doręczanie pism z użyciem środków komunikacji elektronicznej

Jan Maciej Czajkowski

(Urząd Miasta Łódź, Członek Rady Informatyzacji) 

10:30  Wykład: Elektroniczne podpisywanie w jednostkach administracji uchwalanych aktów prawa miejscowego dla umożliwiania ich publikacji w elektronicznym dzienniku urzędowym wydawanym przez wojewodę. Warunki implementacji bezpiecznego e-podpisu. Uwarunkowania i skutki prawne tego przedsięwzięcia

Kajetan Wojsyk

(Urzšd Miasta Częstochowa) 

11:00  Prezentacja: Urzędowe skrzynki podawczo-odbiorcze. Dwukierunkowa komunikacja z urzędem w świetle obowiązujących przepisów - teoria i praktyka

Ryszard Adam Grytner

(wiceprezes Centrum Elektronicznych Banków Informacji Publicznej Sp. z o.o. w Warszawie)

 

11:40  Przerwa 

12:00  Prezentacje firmowe 

13:30  Wykład: Podpis elektroniczny w relacjach administracji z biznesem:

 

wprowadzenie z dniem 16 sierpnia b.r. elektronicznego składania deklaracji podatkowych przez firmy z przychodem rocznym powyżej 5 mln zł oraz firmy z udziałem kapitału zagranicznego

faktury elektroniczne

aukcyjne platformy elektroniczne

obligatoryjne wysyłanie od 25 maja b.r. przez Internet informacji o przetargach (pomiędzy 6.000 - a 60.000 Euro) oraz informacji o zawartych umowach zakupu

Xawery Konarski

(Kancelaria Prawna Traple Konarski Podrecki)

 

14:20  Przerwa, poczęstunek 

14:40  Wykład i dyskusja panelowa: W kierunku referencyjności i unowocześnienia rejestru - budowa systemu PESEL2:

ewidencja ludności dziś - obecny stan integracji prowadzonych w Polsce rejestrów osobowych

założenia PESEL 2 - przebudowa i integracja systemów rejestrów

Lokalne Bazy Danych (LBD) - systemy informatyczne odpowiedzialne za gminną ewidencję ludności - stosowane dotąd technologie i zakres funkcjonalności

broker informacyjny (poziom centralny i lokalny) - wymiana informacji i integracja aplikacji

technologie informatyczne w Pesel 2 - projektowany zakres stosowania otwartego kodu źródłowego

Grzegorz Fiuk

(zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Rejestrów MSWiA)

(w trakcie uzgodnień) 

16:00  Zakończenie seminarium 

 

Źródło: e-administracja.org.pl


Komentarze
Polityka Prywatności