XXXV seminarium z cyklu Informatyka w administracji - elektroniczny szok 17 sierpnia 2006r.- termin zostaje zmieniony, ale problemy pozostają. Obligatoryjność elektronicznych systemów obiegu dokumentów i implementacji e-podpisu
PROGRAM
10 sierpnia 2006 r.
10:00 Wykład: Problem wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie a obowiązek umożliwienia od dnia 17 sierpnia 2006 r.:
wnoszenia do urzędów podań i wniosków opatrzonych e-podpisem (na podstawie art. 58 ustawy o podpisie elektronicznym)
elektroniczna skrzynka podawcza
urzędowe poświadczenie odbioru dokumentu elektronicznego
doręczanie pism z użyciem środków komunikacji elektronicznej
Jan Maciej Czajkowski
(Urząd Miasta Łódź, Członek Rady Informatyzacji)
10:30 Wykład: Elektroniczne podpisywanie w jednostkach administracji uchwalanych aktów prawa miejscowego dla umożliwiania ich publikacji w elektronicznym dzienniku urzędowym wydawanym przez wojewodę. Warunki implementacji bezpiecznego e-podpisu. Uwarunkowania i skutki prawne tego przedsięwzięcia
Kajetan Wojsyk
(Urzšd Miasta Częstochowa)
11:00 Prezentacja: Urzędowe skrzynki podawczo-odbiorcze. Dwukierunkowa komunikacja z urzędem w świetle obowiązujących przepisów - teoria i praktyka
Ryszard Adam Grytner
(wiceprezes Centrum Elektronicznych Banków Informacji Publicznej Sp. z o.o. w Warszawie)
11:40 Przerwa
12:00 Prezentacje firmowe
13:30 Wykład: Podpis elektroniczny w relacjach administracji z biznesem:
wprowadzenie z dniem 16 sierpnia b.r. elektronicznego składania deklaracji podatkowych przez firmy z przychodem rocznym powyżej 5 mln zł oraz firmy z udziałem kapitału zagranicznego
faktury elektroniczne
aukcyjne platformy elektroniczne
obligatoryjne wysyłanie od 25 maja b.r. przez Internet informacji o przetargach (pomiędzy 6.000 - a 60.000 Euro) oraz informacji o zawartych umowach zakupu
Xawery Konarski
(Kancelaria Prawna Traple Konarski Podrecki)
14:20 Przerwa, poczęstunek
14:40 Wykład i dyskusja panelowa: W kierunku referencyjności i unowocześnienia rejestru - budowa systemu PESEL2:
ewidencja ludności dziś - obecny stan integracji prowadzonych w Polsce rejestrów osobowych
założenia PESEL 2 - przebudowa i integracja systemów rejestrów
Lokalne Bazy Danych (LBD) - systemy informatyczne odpowiedzialne za gminną ewidencję ludności - stosowane dotąd technologie i zakres funkcjonalności
broker informacyjny (poziom centralny i lokalny) - wymiana informacji i integracja aplikacji
technologie informatyczne w Pesel 2 - projektowany zakres stosowania otwartego kodu źródłowego
Grzegorz Fiuk
(zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Rejestrów MSWiA)
(w trakcie uzgodnień)
16:00 Zakończenie seminarium
Źródło: e-administracja.org.pl